główna o mnie technika multimedia galerie wiersze dla dzieci dla dorosłych
Technika - Motoryzacja

Ford Fiesta

W ostatnich latach Fiesta zaczęła nabierać pięknych kształtów. Dużą zaletą modelu, jaki oferują dealerzy jest to, że można sobie dowolnie konfigurować wszelkie dodatki. Ktoś powie: no tak, ale tak można zrobić w każdym salonie. Drogi czytelniku. Nawet jeśli posiadasz garaż to niejeden raz zdarzyło Ci się "skrobanie" zamarzniętej przedniej szyby. Ford posiada unikalne rozwiązanie podgrzewania szyby przedniej. Sposób jego działania jest dokładnie taki sam jak działanie ogrzewania szyby tylnej, tylko, że pasków grzewczych nie widać- no może nie całkiem. Koniec więc z zarysowaniami przedniej szyby! I jaka wygoda!
Ogólnie Fiesta od lat zadawala wiele osób, posiadając jednak sporo wad konstrukcyjnych w silnikach.
60-cio konny Sefi Endura, potem aluminiowy Zetec z mocą o 15 KM większą i ciągłe zmiany w konstrukcji silnika, mogą dobrze świadczyć o zakładach Forda, ale z drugiej strony zadaję sobie pytanie: czemu np. żadna z japońskich firm nie chwali się tak nowymi konstrukcjami, jak Ford...
Podczas eksploatacji modelu z silnikiem SE, zużycie paliwa wynosiło średnio 8 litrów na 100 km (dane z przebiegu 23 tys. kilometrów). Wszystko może by grało w tym autku, ale wersje pochodzące z Płońska to takie "okrągłe" Polonezy. Awaryjna mechanika w układzie napędowym (po 20-tu tysiącach wymiana uszczelki pompy wodnej) oraz w układzie sterowania zamkiem centralnym, niezbyt zachęcają. Ponadto raz zdemontowana tapicerka drzwi już nigdy nie będzie tak cicha jak przedtem oznajmiając podobieństwo do tapicerki z Łady Samary. Do tego cena dodatków: zmieniarka płyt CD z nadrukowanym znaczkiem Ford kosztuje 3 razy tyle co "normalna". Ale fabryczne radio jest funkconalne i estetyczne. Cieszę się nim do dziś, bo zamontowałem je sobie w łazience pod umywalką.

Chcesz kupić nowego Forda lub nowe części? Napisz do mnie, a zyskasz na cenie. Posiadam kartę uprawniającą do 5% zniżki!