główna o mnie technika multimedia galerie wiersze dla dzieci dla dorosłych
Technika - Motoryzacja

Honda HRV

Autko bardzo efektowne i przyjemne! Inteligencja napędu na cztery koła powoduje samoczynne jego przeniesienie również na koła tylne podczas zaistnienia poślizgu w napędzie kół przednich i nie jest wymagane dodatkowe manipulowanie dźwigniami sterowania 4x4.
Niestety zawieszenie ma słabe, bo już po 20-tu tysiącach kilometrów przebiegu daje się zauważyć zbyt szybkie zużycie amortyzatorów.
Mimo małej różnicy w ciężarze, wersja 3-drzwiowa jest bardziej dynamiczna od 5- drzwiowej i zużywa mniej paliwa. Średnie zużycie "trzydrzwiówki" z 30 tys. km przebiegu wynosiło równo 10 l/100 km. Ta sama Honda, tylko w wersji pięciodrzwiowej, spaliła średnio już 11 litrów (dane z przebiegu 40 tys. km). Zaznaczę, że oba auta miały te same zarówno silniki, jak i ich parametry ustawione komputerowo na fabryczne oraz tego samego użytkownika. Wersja 3-drzwiowa osiągała 200 km/h, 5-drzwiowa o 5 km mniej.
Na temat elektryki nie ma co się rozpisywać. To jest prawdziwy japończyk! Tu się nic nie psuje, ani nie zużywa, z małym wyjątkiem. W obu modelach, w ramach gwarancji, musiały zostać wymienione przewody klimatyzacji, umieszczone w pobliżu podszybia w komorze silnika, ze względu na nieszczelności w okolicy zaworów służących do napełniania układu.
Wszystkie przełączniki w tym aucie są rozmieszczone bardzo ergonomicznie i intuicyjnie na starannie dopracowanej desce rozdzielczej, która jednak posiada wadę konstrukcyjną. Otóż powleczona ona jest tworzywem ulegającym wytarciom i w miejscach szczególnie na nie narażonych, zaczyna być widoczny materał bazowy w postaci tworzywa w kolorze czarnym! Niedogodność tą rekompensować może wbudowanie dwóch oddzielnych schowków na podręczne przedmioty- niestety, bez podświetlenia.
Wyposażenie samochodu jest w zasadzie wystarczające. Brakuje w nim jednak automatycznej regulacji klimatyzacji oraz regulacji wysokości położenia fotela kierowcy.
Różnice w karoserii wersji 3 i 5-cio drzwiowych dają się we znaki przy kupnie bagażnika dachowego. Mają one różniące się profile podstaw, dlatego zanim za bagażnik zapłacisz, to każ go sobie zamontować.

Niestety żaden dealer nie potrafi uprzyjemnić klientowi faktu posiadania tego auta.
Alarmy, radio i listwy ozdobne zamontować potrafią, ale takiej prostej i bardzo ułatwiającej życie operacji jak montaż elektroniki domykania szyb podczas zamykania samochodu- żaden dealer nie wykona!
Proces założenia modułu co prawda trwa kilka godzin, ale warto. Bardzo polecam!

HRV jest jednym z wielu samochodów, które są narażone na kradzież radia. Problem już jest rozwiązany tak, że potencjalny złodziej nawet nie dostrzeże obecności radia w samochodzie, a przy opuszczaniu pojazdu nie będziemy musieli ani wyjmować, ani też zabierać ze sobą lub ukrywać w schowku przedniego panelu- niezależnie od modelu radia! Gorąco polecam!