główna o mnie technika multimedia galerie wiersze dla dzieci dla dorosłych
Technika - Motoryzacja

Renault Twingo

Ktoś zapyta: Twingo? Aaaaa! To taki francuzik! Dopiero jak się wsiądzie do tej żabki, daje się poczuć tę ujmującą wielkość przestrzeni, jej design oraz komfort jazdy. To po prostu francuskie zawieszenie! Jego konstrukcja pozwala na pokonywanie zakrętów z prędkością średnio do 30 % większą niż ta, którą ledwo "wytrzymują" samochody z wyższej półki.
Silnik cichy i niezwykle dynamiczny jak na pojemność 1,2. Wnętrze zachwycające! Wszystkie barwy w tonacjach, a jego ergonomiczność znakomita! Kanapa tylna dosłownie zwija się w stronę foteli przednich, czyniąc przestrzeń bagażową- bardzo dużą.
Zużycie paliwa wymarzone, bo tylko 6 l/100 km średnio (miasto i trasa). To dane z 30 tys. przebiegu. W trasie przy ostrzejszej jeździe pali zaledwie 4,6 l/100 km.
Elektryka? Nie wiem, czy jakiś japończyk ma tyle bajerów! Tam, gdzie w zwykłych samochodach jest prędkościomierz i inne przyrządy oraz kontrolki- Twingo ma tylko kontrolki. Nie ma więc sytuacji, która zmusza nas do przesunięcia rąk z kierownicy w celu spojrzenia np. na wskaźnik poziomu paliwa. Prędkościomierz w Twingo, to prosty wskaźnik cyfrowy, ustawiany jednym przyciskiem (guziczkiem) umieszczonym na końcu dźwigni wycieraczek przy kierownicy.
Może samoczynne blokowanie drzwi po przekroczeniu prędkości 9 km/h od ostatniego ich otwarcia- to standard w motoryzacji, ale czy słyszał ktoś o tym, żeby poziom głośności radia zmieniał się logarytmicznie w zależności od tego, czy stoimy na światłach, czy też suniemy 195 na godzinę? To prawda! Poziom głośności może się zmieniać sam i sposób tej zmiany można również ustawić.

Dużą wadą- zarówno Twingo, jak i wielu innych samochodów jest to, że intensywność świecenia wskaźników zmienia się na słabszą po włączeniu świateł. Przecież w okresie zimowym jeździmy na światłach, więc w dzień niespecjalnie widać wskazania prędkościomierza.
Można temu zaradzić! Podświetlenie to może zmieniać się w sposób płynny, w zależności od oświetlenia zewnętrznego.

Bardzo przyjemnym w eksploatacji jest montaż modułu domykania szyb po ostatnim domknięciu drzwi i rozpoczęciu jazdy. Zapobiega to przeziębieniom oraz absorbowaniu nas tą czynnością podczas gdy ruszamy i zmieniamy biegi, włączamy światła, radio itp.
Polecam!